Walka ręczna – Balista
Statystyki
Rodzaj | Atak | Obrona | Zasięg | Ruch | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() ![]() | ![]() |
Zadawane obrażenia
Podczas ataku, widzimy przedział obrażeń jakie możemy zadać jednostkom przeciwnika. W tym przypadku to: lekkie 1-4, ciężkie 1-3. Warto najpierw eliminować te jednostki którym zadajemy większe obrażenia.
Rozstąpienie
Dobrą taktyką jest gra „na Mojżesza” czyli podzielenie się na 2 grupy od samego początku. Dzięki temu przeciwnicy też prawdopodobnie podzielą się na 2 grupy, a więc da nam to większe szanse na zachowanie przy życiu większej liczby jednostek na koniec tury, a finalnie na przetrwanie bitwy i czas na uleczenie.
Pierwszy atak
Balistami zawsze w pierwszej kolejności atakujemy szybsze jednostki. W pierwszym przypadku najpierw atakujemy lekkie, a na koniec ciężkie.
W drugim przypadku najpierw atakujemy konne, a dopiero później ciężkie. Dzięki temu mamy większe szanse że ciężkie jednostki do nas nie dotrą i zdążymy je zabić. Oczywiście zawsze bijemy tą samą jednostkę aż zginie!
Zastawianie chorych jednostek
Gdy mamy uszkodzoną jednostkę i może ona zginąć przy kolejnym ataku przeciwnika (nie działa na łuczników i balistę), warto ją ukryć za zdrowymi jednostkami. Wówczas ze wszystkich stron wokół „chorej” jednostki stawiamy inne jednostki blokując do niej dojście. Pamiętajcie – nawet chora jednostka z 1pkt życia to nadal atak który może przeważyć szalę zwycięstwa, a jeśli przetrwa bitwę to się w końcu sama wyleczy i wykorzystamy ją w kolejnych walkach.
Odwet
Pamiętaj, że jednostki lekkie, ciężkie i konne posiadają umiejętność Kontakt. To specjalna zdolność jednostek wojskowych, która sprawia, że zaatakowana jednostka zawsze odpowiada na ataki znajdujące się w jej zasięgu. Dlatego zawsze odsuwamy się o minimum 1 kratkę od atakowanej jednostki.
Balista vs Balista
Kolejność bicia
Gdy po przeciwnej stronie znajdują się Balisty, warto atakować je w takiej kolejności, ponieważ jest duże prawdopodobieństwo że zginą zanim nadejdzie ich tura na atak. (będę miał więcej screenów to dorzucę)
Podgląd ataku przeciwnika
Na dolnym pasku możemy podejrzeć jaka jednostka będzie atakować w kolejnej turze (nasze jednostki mają niebieską ramkę, przeciwnik czerwoną).
(#1) Dzięki temu możemy przewidzieć że warto najpierw wyeliminować Motacz głazów, ponieważ po naszych atakach on atakuje kolejny.
(#2 i #3) W tym przypadku wiemy, iż Balista który zaatakuje jako pierwszy, to ten z uszkodzeniami, więc również najpierw go eliminujemy.
Ukształtowanie terenu
Strategia jaką przyjmiemy podczas walki dużo też zależy od ukształtowania terenu. Taktyka „na Mojżesza” nie zawsze się sprawdza. Np:
- Jeśli mamy duże jezioro na dole mapy – staramy się za nim schować.
- Jeśli wszystkie jednostki przeciwnika (lub prawie wszystkie) ruszyły jedną stroną mapy np górą, my uciekamy w przeciwną stronę aby wydłużyć drogę dojścia do nas czyli w dół.
- Jeśli w jednej części mapy np u góry jest dużo lasu a przeciwnik to jednostki lekkie, uciekamy w dół zabierając mu możliwość bonusu obrony w krzakach i drzewach.
- Jeśli w jednej części mapy np na dole jest dużo skał, a przeciwnik to jednostki ciężkie, uciekamy w dół aby zabrać mu możliwość bonusu obrony na równinach (trawce).
Wrzucę screeny jak będę miał 🙂
Prośba
Jeśli macie jakieś uwagi, pomysły, coś napisałem źle, coś powinno się tu jeszcze znaleźć, macie screeny z innych jednostek, taktyki etc piszcie proszę na PW na Discord lub w grze.