Najazdy Kwantowe (1100) – strategia na bogato by Scou
UWAGA
Ostatnie zmiany InnoGames spowodowały, że produkcja w budynkach po ich wybudowaniu uruchamia się wyłącznie jeśli wejdziemy na osadę! Jeśli więc przykładowo postawimy Zakład krawiecki budujący się 1h, a wejdziemy dopiero za 3h, tracimy 2h czasu!
Ważne
Postępując według tej strategii nie możesz pozwolić sobie na dodatkowe koszty w postaci monet czy młotków. Pamiętaj również żeby postępować krok po kroku i nic nie wyprzedzać. Kolejność produkcji i zadowolenie odgrywa tu najważniejszą rolę. To bardzo ważne! Wszystko co liczyłem jest często na granicy poniżej 1k zapasu. Oczywiście będą wpadać zasoby z walk więc ta kwota może się zwiększyć, ale mimo wszystko warto trzymać się wytycznych w 100% czyli 0 wpłat przed ukończeniem wioski finalnej i 0 modyfikacji (chyba że na własną odpowiedzialność). Jeśli masz jakieś pytania, uwagi czy spostrzeżenia – pisz do mnie na PW w grze lub Discord.
Koszty
Strategia przewidziana jest na kwotę 1100 Odłamków kwantowych + ewentualne usunięcia przeszkód. Jeśli nie masz takiej kwoty / nie masz diamentów żeby tyle kupić, lub nie chcesz przeznaczać tylu odłamków na jedną turę Najazdów – postępuj według innej strategii która została zamieszczona wcześniej na tej stronie
W skrócie
- Koszt osady to minimum 1100 Odłamków
- Osadę budujemy w 8 zbiorów (w niedzielę wieczór może być gotowa)
- Przewidziana jest produkcja wojska na etapie 5-tych zbiorów (sobota rano) i od razu po 8-ych zbiorach (niedziela wieczór)
- Na start kupujemy 4 rozszerzenia za Odłamki + 1 dodatkowe rozszerzenie za towar po pierwszych zbiorach (5-te rozszerzenie za odłamki to koszt 300 szt, więc nie wiem czy aby na pewno warto)
- W finalnej wersji osady zostają nam 74 wolne kratki
Osada startowa
- Kup 4 rozszerzenia za odłamki kwantowe (koszt 700 odłamków kwantowych)
Muszą znaleźć się obok siebie na dole (lewe obrazki) lub na górze osady (prawe obrazki)! Wybierz stronę, po której jest mniej przeszkód. Zwróć uwagę że rozszerzamy osadę po jej dłuższych bokach – kierunek woda lub las! - Jeśli potrzeba, usuń przeszkody na wykupionych rozszerzeniach (koszt 10-75 odłamków kwantowych).
- Zbuduj 9 domów krytych dachówką, 9 rzeźników, 2 amfiteatry i 13 dróg.
- Poczekaj 10h do kolejnych zbiorów.
Pierwsze zbiory
- Zbierz dom kryty dachówką który znajduje się w tej samej linii co amfiteatry, a następnie go skasuj.
- Postaw w to miejsce amfiteatr.
- Zbierz rzeźnika który znajduje się w tej samej linii co amfiteatry, a następnie go skasuj.
- Przenieś w wolne miejsce drogę która łączyła domek i rzeźnika z ratuszem Uwaga! Nie kasuj tylko przenieś!
- Wybuduj w to miejsce kolejny amfiteatr.
- Zbierz 2 domki kryte dachówką, a następnie je skasuj.
- Zbierz resztę budynków.
- Skasuj 1 amfiteatr (w rogu znajdujący się obok ratusza).
- Przenieś w to miejsce jednego rzeźnika (tego przylegającego do amfiteatru).
- Skasuj jednego rzeźnika (w przeciwległym rogu do przeniesionego obecnie rzeźnika)
- Wybuduj jeden zakład krawiecki (obok amfiteatru) i przenieś w wolne miejsce drogę która przeszkadza. Uwaga! Nie kasuj tylko przenieś!
- Wybuduj w wolnym miejscu dom kryty dachówką (tam gdzie później będzie stał Dworek wiejski).
- Wybuduj budynek produkcyjny (w rogu terenu obok rzeźników). Opcjonalnie można przyspieszyć jego budowę kosztem 25 odłamków i nie czekać godzinę, lecz nie jest to konieczne.
- Odczekaj godzinę, aż wybudują się budynki, a następnie wyprodukuj 12 towarów (koszt 14 400)
- Wykup kolejny teren obok amfiteatru.
- Skasuj budynek produkcyjny i postaw w jego miejsce drugi zakład krawiecki.
- Na nowy teren przenieś 1 amfiteatr znajdujący się obok ratusza.
- W wolne miejsce po amfiteatrze przenieś domek który budowałeś/łaś w kroku 12 i połącz z Ratuszem drogą którą przesunąłeś/łaś na początku na wolne miejsce (będziemy powtarzać tą operację jeszcze dwa razy).
- W miejsce po przeniesionym domku wybuduj Dworek wiejski.
- Wróć za godzinę, aby ewentualnie zebrać zbugowany dworek wiejski i zakład krawiecki (produkcja musi trwać!)
Drugie zbiory
UWAGA! Zanim zaczniesz zbierać cokolwiek w osadzie upewnij się że wszystkie produkcje zostały zakończone! Zakład krawiecki i dworek wiejski były postawione z opóźnieniem.
- Zbierz dom kryty dachówką który znajduje się w tej samej linii co amfiteatry, a następnie go skasuj.
- Postaw w to miejsce amfiteatr.
- Zbierz rzeźnika który znajduje się w tej samej linii co amfiteatry, a następnie go skasuj.
- Przenieś w wolne miejsce drogę która łączyła domek i rzeźnika z ratuszem Uwaga! Nie kasuj tylko przenieś!
- Postaw w to miejsce kolejny amfiteatr.
- Zbierz jeden dom kryty dachówką, a następnie go skasuj.
- Zbierz resztę budynków.
- Skasuj 2 amfiteatry znajdujące się najbliżej ratusza.
- Skasuj 1 rzeźnika, a drugiego przenieś w miejsce po skasowanym amfiteatrze (z lewego rogu mapy).
- W miejsce po rzeźnikach postaw Farmę kóz i przyspiesz jej budowę Odłamkami.
- Postaw dworek wiejski obok amfiteatru.
- W miejsce po skasowanym amfiteatrze (obok przeniesionego rzeźnika) postaw dom kryty dachówką i połącz go z ratuszem drogą którą przesunąłeś/łaś na początku na wolne miejsce. (będziemy powtarzać tą operację jeszcze raz).
- Wróć za godzinę, aby ewentualnie zebrać zbugowany dworek wiejski (produkcja musi trwać!)
Trzecie zbiory
UWAGA! Zanim zaczniesz zbierać cokolwiek w osadzie upewnij się że wszystkie produkcje zostały zakończone! Dworek wiejski był postawiony z opóźnieniem.
- Zbierz dom kryty dachówką który znajduje się w tej samej linii co amfiteatry, a następnie go skasuj.
- Postaw w to miejsce amfiteatr.
- Zbierz rzeźnika który znajduje się w tej samej linii co amfiteatry, a następnie go skasuj.
- Przenieś w wolne miejsce drogę która łączyła domek i rzeźnika z ratuszem Uwaga! Nie kasuj tylko przenieś!
- Postaw w to miejsce kolejny amfiteatr.
- Zbierz 2 domy kryte dachówką i je skasuj.
- Zbierz resztę budynków.
- Zbuduj wille i przyspiesz jej budowę Odłamkami.
- Zbuduj dom kryty dachówką.
- Skasuj 2 amfiteatry znajdujące się najbliżej ratusza.
- Postaw w ich miejsce rzeźnika oraz dom kryty dachówką, a następnie połącz z ratuszem drogą którą przesunąłeś/łaś na początku na wolne miejsce.
Czwarte zbiory
- Zbierz dom kryty dachówką który znajduje się w tej samej linii co amfiteatry, a następnie go skasuj.
- Postaw w to miejsce amfiteatr.
- Zbierz rzeźnika który znajduje się w tej samej linii co amfiteatry, a następnie go skasuj.
- Przenieś w wolne miejsce drogę która łączyła domek i rzeźnika z ratuszem Uwaga! Nie kasuj tylko przenieś!
- Postaw w to miejsce kolejny amfiteatr.
- Zbierz jeden dom z dachówką i go skasuj.
- Zbierz rzeźnika który znajduje się obok farmy kóz i go skasuj.
- Postaw w miejsce skasowanego rzeźnika kolejny amfiteatr.
- Zbierz jeden dom z dachówką i go skasuj.
- Zbierz resztę budynków.
- Skasuj amfiteatr który przed chwilą był wybudowany i jeden amfiteatr w rogu osady najbliżej ratusza.
- Zbuduj wille i przyspiesz jej budowę Odłamkami.
- Zbuduj 2 domy kryte dachówką (jeden z nich połącz z ratuszem drogą którą przeniosłeś/łaś na początku w wolne miejsce).
- Zbuduj rzeźnika obok farmy kóz.
- Zbuduj łuk triumfalny w rogu osady.
Piąte zbiory
UWAGA! Zanim zaczniesz zbierać cokolwiek w osadzie upewnij się że wszystkie budynki zostały wybudowane! Łuk triumfalny był postawiony z opóźnieniem.
- Zbierz 2 domy z dachówką i je skasuj.
- Zbierz resztę budynków.
- Skasuj rzeźnika który znajduje się obok farmy kóz.
- Postaw w jego miejsce budynek wojskowy (nie balisty!)
- Odczekaj godzinę na wybudowanie budynku (lub przyspiesz Odłamkami)
- Wyszkol 3×10 jednostek wojskowych. UWAGA!!! Po wyszkoleniu 2×10 jednostek, upewnij się że posiadasz jeszcze minimum 157 625 monet i 125 725 młotków! Jeśli masz mniej – wyszkol mniej jednostek. Ogólnie po szkoleniu nie możesz zejść poniżej 135 125 monet i 108 125 młotków. To bardzo ważne, w przeciwnym razie zabraknie monet lub młotków później. Na tym etapie możesz wyszkolić więcej wojska kosztem Odłamków. Przyspieszając np produkcję młotków w farmie kóz (95) i 2x w willi (2×95) za łączną kwotę 285 odłamków, możesz wyszkolić dodatkowe 4×10 jednostek, a jeśli cię stać to jeszcze więcej.
- Gdy zakończysz szkolenie jednostek, skasuj budynek wojskowy i postaw w jego miejsce 2 domy kryte dachówką, a następnie połącz je z ratuszem drogą którą przeniosłeś/łaś na wolne miejsce podczas pierwszych zbiorów (pkt 9).
- Postaw jeszcze jeden dom z dachówką w wolnym miejscu, oraz wille – przyspiesz jej budowę Odłamkami.
Szóste zbiory
UWAGA! Zanim zaczniesz zbierać cokolwiek w osadzie upewnij się że wszystkie budynki zostały wybudowane! Domy z dachówką i willa były postawione z opóźnieniem.
- Zbierz 4 domy z dachówką i je sprzedaj.
- Postaw amfiteatr obok farmy kóz.
- Zbierz resztę budynków.
- Skasuj amfiteatr który przed chwilą wybudowałeś, oraz 3 drogi.
- Przesuń ratusz tak żeby przylegał do farmy kóz.
- Postaw kolejną farmę kóz i przyspiesz jej budowę Odłamkami.
- Postaw łuk triumfalny oraz 2 domy kryte dachówką.
Siódme zbiory
UWAGA! Zanim zaczniesz zbierać cokolwiek w osadzie upewnij się że wszystkie budynki zostały wybudowane! Łuk triumfalny był postawiony z opóźnieniem.
- Zbierz wszystkie budynki.
- Usuń dom kryty dachówką i postaw w jego miejsce wille, a następnie przyspiesz jej budowę Odłamkami.
Ósme zbiory
- Zbierz wszystkie budynki.
- Skasuj 4 amfiteatry, 2 rzeźników, 3 drogi i 1 dom kryty dachówką.
- Zrób małe przemeblowanie w osadzie.
- Postaw farmę kóz i wille – oba budynki przyspiesz Odłamkami.
- Postaw Łuk triumfalny oraz balisty.
- Opcjonalnie możesz postawić dodatkowy budynek wojskowy i za godzinę wyszkolić w nim minimum 2×10 jednostek.
- Pamiętaj! Przy następnych zbiorach (ostatni raz) musisz się upewnić że wszystkie budynki zostały wybudowane. Łuk triumfalny był postawiony z opóźnieniem, a to on zapewni nam euforię, czyli zbiory na poziomie 150%.
Osada ostateczna
Mam nadzieję że dotarłeś/łaś do tego miejsca bez większych problemów. Teraz już tylko zbieraj wojsko, stawiaj Łuki triumfalne i buduj ozdoby w wolnych miejscach. Warto również postawić dodatkowy budynek wojskowy, aby nie być uzależnionym tylko od balist, ponieważ są układy z Konnymi po przeciwnej stronie w których trzeba ich zaatakować czymś innym niż tylko balista.
Powodzenia
10 dni później
Taki efekt udało mi się osiągnąć po 10 dniach. Brałem aktywny udział w walkach, więc i zbiory na bieżąco szły na produkcję wojska, a to co zostawało inwestowałem w Łuki i pomniki. Teren rozszerzałem za towar, więc nadal nie wydałem żadnego odłamku kwantowego więcej na teren. Finalnie postawiłem 72 pomniki, które dały mi +360% tylko z osady kwantowej bez utraty pełnej euforii.
Rekomendacje
Poniższe rekomendacje to moja subiektywna ocena pozwalająca bić “na automacie” bez ponoszenia kolosalnych strat wojska.
- X poziom – 415-440% (tj 2-3x tereny turniejowe, 1x świątynia, 10x łuk w osadzie (nie liczę budynków z osad etc))
- IX poziom – 370-395% (tj 2-3x tereny turniejowe, 1x świątynia, 9x łuk w osadzie(nie liczę budynków z osad etc))
- VIII poziom – 325-350% (tj 2-3x tereny turniejowe, 1x świątynia, 8x łuk w osadzie(nie liczę budynków z osad etc))
- Aby postawić 10 łuków w osadzie potrzeba kupić 3x teren za towar (ostatni teren jaki kupujemy to koszt 90 towarów)
- Ostatnie ozdoby aby wyrównać zadowolenie stawiamy w miejsce domu z dachówką (mowa o ostatnich dniach/ dniu najazdów)
- Budynki czasowe stawiać 2 dnia najazdów. Są one na 10 dni! a Najazdy trwają 11. Stawiając je pierwszego dnia, stracimy bonus dnia ostatniego, stawiając w połowie trwania tury – nie wykorzystamy ich w następnej edycji.