News 30.04.2024
Nowości związane z Najazdami
Nowe rozszerzenia terenu
Na serwerze beta pojawiły się w końcu rozszerzenia w głównej wiosce które będziemy kupować za medale kwantowe. Rozszerzeń będzie aż 10 lecz zdobycie ich wszystkich będzie wymagało bardzo dużo czasu, co jest fajnym posunięciem. Przynajmniej jest konkretny cel jeśli chodzi o nagrodę w najazdach, a niema nic cenniejszego niż rozszerzenie terenu, na którym postawimy każdy budynek – i ten dzisiaj i ten co zdobędziemy za 2 lata.
Poniżej przedstawiam wam tabele kosztów oraz rubryki z wyliczeniem czasu jaki będzie potrzebny aby zdobyć konkretne rozszerzenie zaczynając od tzw zera (stan medali 0). W kolumnie 250 wyliczenia dotyczą średniej ilości walk 250/turę. W kolumnie 500 brane jest 500 walk/turę. Podana wartość jest w turach, nie dniach i zaokrąglałem do góry. W tabeli uwzględniłem również ilość zdobywanych medali przy posiadaniu podstawowej linii nagród, jak również złotej linii (tej najdroższej). Wyliczenia nie do końca mogą odzwierciedlać realne liczby, ponieważ nie znam algorytmu i posiłkuje się tym co do tej pory udało mi się odczytać. We wszystkich obliczeniach nie brałem pod uwagę nagrody za zajęcie 1,2,3 miejsca, więc to należy doliczyć sobie osobno. Te wyliczenia znajdują się w tabeli drugiej.
- miejsce – 300 000 medali
- miejsce – 240 000 medali
- miejsce – 180 000 medali
Ilość | Koszt | 250 walk | 500 walk |
1 | 400 000 | 14 / 4 | 7 / 2 |
2 | 600 000 | 21 / 6 | 10 / 3 |
3 | 1 700 000 | 60 / 17 | 29 / 9 |
4 | 1 800 000 | 64 / 18 | 30 / 9 |
5 | 2 100 000 | 74 / 20 | 36 / 11 |
6 | 3 500 000 | 124 / 33 | 59 / 17 |
7 | 6 500 000 | 229 / 61 | 109 / 33 |
8 | 7 800 000 | 276 / 73 | 131 / 39 |
9 | 13 000 000 | 459 / 122 | 217 / 64 |
10 | 15 600 000 | 551 / 147 | 261 / 78 |
Suma: | 53 000 000 | 1872 / 501 | 889 / 265 |
Miejsce | Ilość medali | 250 walk | 500 walk |
1 | 300 000 | 11 / 3 | 5 / 2 |
2 | 240 000 | 8 / 2 | 4+ / 1 |
3 | 180 000 | 7 / 2 | 3+ / 0,6 |
4 i dalej | 120 000 | 5 / 1 | 2+ / 0,5 |
Podsumowując. Aby zdobyć wszystkie 10 rozszerzeń przy średniej ilości walk 250 na turę i posiadaniu podstawowej linii nagród, potrzebujemy zagrać 1872 tury. W przeliczeniu na 14 dni (od startu do startu nowej tury) daje nam to zaledwie 72 lata. 🙂 Posiadając na najazdach najdroższą linię nagród ilość ta zmniejsza się do 501 tur, czyli 19 lat. Natomiast robiąc średnio 500 walk na turę przy podstawowej linii, tj 889 tur czyli 34 lata i przy złotej linii 265 tur – 10 lat.
Tak wiem że te liczby są przerażające, ale weźcie też pod uwagę że z czasem standardem będzie robienie 1000 walk na turę, więc przy dobrych podmuchach wiatru, zdobędziemy 10 terenów za 5 lat. 🙂 Dlatego też warto walczyć o to 1 miejsce w rankingu, bo na przestrzeni tych 5 lat przy opcji 1000 walk i posiadaniu złotej linii, skracamy ten czas o kolejne 1,5 roku.
Powiadomienia w grze
Poza terenami w głównej wiosce pojawią się również nowe powiadomienia Push dedykowane typowo pod Najazdy. Oczywiście wszystkie te powiadomienia będziemy mogli włączyć lub wyłączyć w ustawieniach.
Powiadomienia jakie się pojawią to:
- Dostępne są nowe Najazdy (to dla oficerów kwantowych żeby nie zapomnieli odpalić)
- Rozpoczęły się nowe Najazdy (to dla każdego członka gildii w momencie gdy oficer w końcu ruszy swoje 4 litery)
- Rozpoczął się nowy poziom trudności
- Osiągnięto maksymalną pojemność podejść (ten pasek jest full 100/100k)
- Produkcja w osadzie została zakończona
Podgląd przyszłych węzłów
To jest bardzo ciekawa opcja. Klikając na „przyszłe” węzły, będziemy mieli wgląd do tego jakie jednostki czy towary będą premiowane x2. Dzięki temu będziemy mogli bardziej zaplanować swoje działania i np nie wystrzelać się na otwartym węźle, po czym okazuje się że na kolejnym mamy premię x2 do naszych jednostek, a co za tym idzie – moglibyśmy dużo bardziej pomóc gildii.
Nowe dopalacze
Jak już wspominałem w poprzednim newsletterze (TUTAJ) wraz z nadchodzącym eventem pojawią się nowe butelki wzmacniające atak na WG, GPC i Najazdach kwantowych (klik). I tutaj chciałbym zwrócić uwagę na jedną rzecz – używajcie ich z rozsądkiem i wykorzystajcie w momencie gdy tego będziecie naprawdę potrzebować.
Rywal między eventami
Na serwerze beta obecnie trwa przerwa między eventami tak jak i u nas, z tą różnicą że u nas (na szczęście) nie dali dodatkowego Rywala, a na Beta tak. Wnioskować można że za miesiąc, po zakończeniu nadchodzącego eventu u nas również może się on pojawić. Nie będę się tutaj szczególnie skupiać nad tym Rywalem, bo to odległa przyszłość ale zwrócę uwagę tylko na nagrodę główną za jego wykonanie – Zapomniana Świątynia. Ten budynek jest naprawdę dobry, więc warto mieć to na uwadze jak się tylko pojawi.
Co robić gdy się nie przebijam na Najazdach?
Na koniec jeszcze moja osobista rada dla osób które mają skończoną „wioskę podstawową” i nadal nie mogą się przebić.
Nie chomikujcie monet i młotków licząc na to że kiedyś je wpłacicie, o ile w ogóle uda się trafić na węzeł z wpłatami! Rozwijajcie swoje osady kwantowe nadal! Produkujcie na bieżąco towar za który wykupujecie rozszerzenie terenu (najlepiej te bez przeszkód) i stawiajcie na nich Łuki oraz ozdoby. UWAGA! Nie budujcie Akweduktów tylko ALBO pomniki, ALBO wieże, to da wam większą ilość % do konkretnego „koloru”.
Jeśli stawiacie pomniki czyli niebieski atak/obrona, to atakujecie tylko i wyłącznie węzły z niebieskim tłem. Jeśli stawiacie wieże czyli czerwony atak/obrona atakujecie czerwone węzły.
Mając osadę ostateczną wybudowaną według tego poradnika produkujecie ze zbiorów 215k monet/młotków. Za to jesteście w stanie postawić 1 Łuk i 4-5 ozdób. 1 Łuk daje wam +675 zadowolenia, jedna ozdoba zabiera -75. Dlatego na każdy jeden Łuk postawiony na działce możecie postawić 9 ozdób (1,5 zbioru) co da wam +45% konkretnego koloru ataku/obrony. To jest naprawdę dużo! Jeśli nadal się nie przebijacie, to stawiacie kolejny Łuk i kolejne ozdoby, aż zaczniecie się przebijać. Jeśli natomiast się przebijacie – to walczycie razem z całą gildią na dedykowanych pod wasze statystyki węzłach i zdobywacie indywidualne nagrody – m.in. medale kwantowe. Pamiętajcie również żeby nie spoczywać na laurach i cały czas rozwijać swoje osady. Każdy kolejny poziom mapy to trudniejsi przeciwnicy, więc te +45% na następny poziom mapy musi zostać dołożone. A im dalej dojdziemy jako gildia, tym więcej medali zdobędziemy również za odblokowanie poziomu mapy, jak również przybliżymy się do 1 miejsca dzięki któremu wpadnie nam 300 000 medali, a więc prawie cały teren do głównej wioski.
Pamiętajcie – jeśli macie jakieś pytania, czegoś nie wiecie, czegoś nie rozumiecie, chcecie się poradzić, macie dylemat, problem, kot ma sraczkę czy koleżanka z pracy krzywo na was patrzy gdy uśmiechacie się do telefonu, ponieważ akurat udało się przebić i jesteście z siebie dumni – piszcie do nas na PW. Jesteśmy do waszej dyspozycji i pomożemy jak tylko będziemy w stanie.
I na sam koniec jeszcze jedno – wszyscy jesteśmy jedną drużyną i wszyscy gramy o ten sam cel – O ZWYCIĘSTWO. Nie zapominajcie o tym, oraz że żaden ptak nie sra do swojego gniazda, tym bardziej biały ptak.