Event Historyczny 2024
Kiedy start?
6 maja – poniedziałek (potwierdzone info)
Wyzwanie Rywala
Nagrody za kamienie milowe
8 zadań | 16 zadań | 24 zadania | 32 zadania |
Srebrny zestaw Garnizonu | Zestaw złotego garnizonu | Legendarna kwatera – złoty zestaw ulepszeń | Eteryczna fontanna, poz. 2 |
Zadania
WG negocjacje
- Ukończ 2 starcia na WG poprzez negocjacje
Nagroda: 75 - Pokonaj dużą armię
Nagroda: 2 - Ukończ 6 starć na WG poprzez walkę
Nagroda: 75 - Pokonaj bardzo dużą armię
Nagroda: 4 - Ukończ 8 starć na WG poprzez negocjacje
Nagroda: 75 - Pokonaj bardzo dużą armię
Nagroda: 6 - Ukończ 12 starć na WG poprzez negocjacje
Nagroda: 1 zestaw do renowacji - Ukończ 40 24h produkcji
Nagroda: 15 fragmentów Srebrny pakiet ulepszeń Wzsrastającego leśnego sankturarium
WG walki
- Ukończ 2 starcia na WG poprzez walkę
Nagroda: 1 Garnizon moździerzy, poz. 1 - Ukończ 4 starcia na WG poprzez walkę
Nagroda: 2 - Ukończ 6 starć na WG poprzez walkę
Nagroda: 75 - Ukończ 8 starć na WG poprzez walkę
Nagroda: 4 - Ukończ 10 starć na WG poprzez walkę
Nagroda: 75 - Wygraj 15 walk z rzędu
Nagroda: 6 - Wygraj 20 walk z rzędu
Nagroda: 1 Zakończenie wszelkiej produkcji specjalnej - Wygraj 30 walk z rzędu
Nagroda: 15 fragmentów Srebrny pakiet ulepszeń Wzsrastającego leśnego sankturarium
Mini gra I
- Zdobądź 12 postępu w evencie
Nagroda: 4 Potencjał negocjacyjny - Zrekrutuj 5 jednostek z Twojej epoki
Wymień 4 przedmioty u Handlarza Antykami
Nagroda: 75 - Zdobądź 12 postępu w evencie
Nagroda: 1 Kupony bitewne - Zrekrutuj 8 jednostek z Twojej epoki
Wymień 4 przedmioty u Handlarza Antykami
Nagroda: 6 Potencjał negocjacyjny - Zdobądź 20 postępu w evencie
Nagroda: 1 Kupony bitewne - Zrekrutuj 8 jednostek z Twojej epoki
Wymień 8 przedmioty u Handlarza Antykami
Nagroda: 75 - Zdobądź 35 postępu w evencie
Nagroda: 10 Potencjał negocjacyjny - Wygraj 2 rozgrywki przeciw średniej talii
Nagroda: 1 Epicki zestaw historyczny 2024
Mini gra II
- Kup 20PR
Nagroda: 1 Garnizon moździerzy, poz. 1 - Pokonaj 3 przeciwników w mini grze
Nagroda: 75 - Wpłać towary z epoki … do skarbca
Nagroda: 1 Kupony bitewne - Pokonaj 6 przeciwników w mini grze
Nagroda: 75 - Wydaj 400
Nagroda: 1 Kupony bitewne - Pokonaj 10 przeciwników w mini grze
Nagroda: 75 - Pokonaj 15 przeciwników w mini grze
Nagroda: 1 Zakończenie wszelkiej produkcji specjalnej - Wygraj 2 rozgrywki na dowolnym poziomie trudności
Nagroda: 20 fragmentów Srebrny pakiet ulepszeń Wzsrastającego leśnego sankturarium
Po łebkach
Jeśli komuś nie chce się analizować całej rozpiski eventu i tego co znajduje się poniżej, a mimo wszystko chce mieć zarys tego co nas czeka to… Event Historyczny będzie podobny do tego który był na Halloween. Gra w karty z tą różnicą że tym razem będziemy mieć 3 poziomy trudności (każda talia inny poziom). Mechanika gry jest bardzo zbliżona do Halloween.
Obraz mini gry
- Posiadana ilość waluty eventowej
- Linia nagród
- Bilety (1 na 10 godzin, max 4)
- Pkt postępu
- Nagroda dnia
- Liga
- Nagroda za pokonanie bossa
- Nagroda za pokonanie bossa
- Nagroda za pokonanie bossa
- Wybór łatwego przeciwnika
- Wybór średniego przeciwnika
- Wybór trudnego przeciwnika
- Wejście do bitwy
- Profesja karty
- Zadawane obrażenia
- Bonus przeciwko profesji
- Nasze pkt życia (na całą rozgrywkę)
- Pkt życia przeciwnej karty
- Ilość kart przeciwnika (obecnie 2 z 6)
- Nasza ilość dostępnych kart oraz ich podgląd
- Zmiana karty
- Walka
- Nagroda za pokonanie karty
- Podpowiedź która profesja ma bonus przeciwko której
- Szansa na unikatową kartę
Strategia
Ogólny zarys
Gramy przeciwko 8 kartą przeciwnika. Każda z kart przeciwnika ma określoną ilość pkt życia które musimy pokonać, natomiast u nas ta liczba pkt jest stała od samego początku i maleje wraz z otrzymywanymi obrażeniami (4). Swoje pkt życia możemy regenerować za pomocą kart specjalnych, lub kupić za walutę eventową. Przegrywamy gdy stracimy wszystkie pkt życia. Wygrywamy gdy pokonamy ostatniego przeciwnika.
Różnica między poziomami
- Na poziomie łatwym na start mamy 20 pkt życia, a w naszej talii znajduje się 16 kart.
- Na poziomie średnim na start mamy 17 pkt życia, a w naszej talii znajduje się 15 kart.
- Na poziomie trudnym na start mamy 15 pkt życia, a w naszej talii znajduje się 14 kart.
Na co zwracać uwagę podczas gry
- Profesja (1) – za każdym razem patrzymy jakiej profesji jest nasza karta oraz karta przeciwnika.
- Bonus (3)- każda profesja posiada bonus przeciwko innej profesji. To bardzo ważne aby nie walczyć kartą przeciwko której przeciwnik posiada bonus.
- Punkty życia – wybierając własną kartę do walki zwracamy uwagę na to ile pkt życia posiada karta przeciwnika (5).
- Wybór karty – sugerując się wyborem musimy zwrócić uwagę na to ile nasza karta zadaje obrażeń (2), oraz czy posiada dodatkowy bonus przeciwko przeciwnikowi (3). Następnie po dodaniu tych dwóch wartości oceniamy, czy jesteśmy w stanie pokonać przeciwnika(5). Ważne jest aby pokonać go jedną kartą, ponieważ każda walka to obrażenia zadane również nam (4), oraz żeby nie zużywać na to najlepszych naszych kart (7). Aby zmienić kartę klikamy w “zmianę” (8), wówczas do wyboru będziemy mieć jedną z trzech losowych kart z naszej talii. Staramy się wybrać “najsłabszą” z posiadanych kart, lecz mimo wszystko taką która pokona przeciwnika.
- Koszty zmiany – każda zmiana kart to koszt 5szt waluty eventowej pod warunkiem, że wybieramy po każdym “losowaniu” jakąś kartę, w przeciwnym razie, koszt ten wzrasta dwukrotnie. Jak to działa? Jeśli posiadamy już wybraną kartę i “losujemy” nowe jest duże prawdopodobieństwo że w jednej z trzech wylosowanych kart, znajdzie się ta sama karta którą już posiadamy. Kolejne losowanie wówczas wzrasta w kosztach x2, lecz zapewnia nam iż obecnie wybrana karta nie znajdzie się w proponowanych. Jeśli natomiast wybierzemy którąkolwiek z proponowanych kart, koszt “losowania” znów będzie 5 szt waluty, lecz istnieje ryzyko jak wyżej. Mimo wszystko zalecamy wybór jakiejkolwiek karty i losowanie po najniższych kosztach.
- Karty specjalne – karty te zdobywamy po pokonaniu przeciwnika nr 2, 4, i 6. Używamy je tylko w ostateczności. Po każdym z tych przeciwników mamy do wyboru trzy karty. Pierwsza jest do wyboru za darmo, kolejna to koszt 50, a ostatnia 100 szt waluty eventowej.
- Karty unikatowe – działają na tej samej zasadzie co karty specjalne, tylko że mają dużo lepsze bonusy. Im mamy wyższy % na zdobycie karty unikatowej (12) tym większa szansa że się pojawi.
- Karty złodzieja – tak jak w evencie halloween tak i tutaj będzie karta specjalna która bez pokonania przeciwnika zabierze mu wszystkie nagrody, oraz karta unikatowa która zabierze trzykrotność tych nagród. Dlatego kart tych staramy się używać na ostatnim przeciwniku – bossie, ponieważ ma najlepsze nagrody.
Kiedy grać
Warto rozgrywać bitwy codziennie, a nie tylko wtedy jak mamy dobrą nagrodę dnia. Bilety za które możemy wejść do bitwy regenerują się 1 na 10 godzin. Warto więc wykorzystać jak najwięcej szans i nie mieć sytuacji w której minęło 8 godzin a my nie mamy wolnego miejsca na kolejny bilet.
Rodzaje kart
Karty unikatowe
Redukuje zdrowie przeciwnika do 0.
Zrabuje natychmiast potrójną ilość nagród od przeciwnika.
Zwiększ swoją pozycję w lidze o 50-100 punktów.
Uzyskaj połączenie 20 głównych nagród i przedmiotów ligowych.
Nie znalazłem opisu, ale wygląda jak kradzież karty przeciwnika?
Dodaj 3 najlepsze karty frakcji do swojej talii.
Karty specjalne
Natychmiastowe odzyskiwanie 4-6 pkt życia.
Zabiera -1 pkt życia, przeciwnika zadaje sobie podwójne obrażenia.
Odzyskanie 8 pkt życia, zabranie przeciwnikowi 8 pkt życia.
Zmniejsza podstawowe zdrowie wroga o 25%
Przeciwnik zadaje sam sobie obrażenia.
Zrabuje natychmiast nagrody od przeciwnika.
Karty mistrzów
Karty dowódców
Karty geniuszy
Karty manipulatorów
Nagrody
Nie będę się tutaj rozpisywać nad wszystkimi nagrodami jakie można zdobyć, ponieważ to umieści Sambojka w osobnym poradniku który znajduje się TUTAJ (jak umieści to zrobimy odnośnik). Zwrócę tylko uwagę że poza nowymi budynkami, pojawią się również nowe “butelki” +500% na WG i GPC, oraz +100% na Najazdach. Więcej o butelkach dowiecie się TUTAJ.
Poniżej opiszę tylko i wyłącznie główny budynek jaki zdobywamy w tym evencie.
Wyższe leśne sanktuarium – poz. 7 (4×6)
Statystyki podstawowe
30-50%
45%
25-30%
60%
1 630 – 263 400
Statystyki po zmotywowaniu
59-4 938
40
50
20
Srebrny zestaw ulepszeń Wzrastającego leśnego sanktuarium
5/150
Losowa produkcja:
50% mały pakiet PR
30% średni pakiet PR
20% duży pakiet PR
Wzrastające leśne sanktuarium (Srebrne)
Statystyki podstawowe
40-60%
60%
30-40%
70%
1 730 – 280 400
Statystyki po zmotywowaniu
61 – 5 115
50
70
25
Złoty zestaw ulepszeń Najwyższego leśnego sanktuarium 5/150
Losowa produkcja:
30% mały pakiet PR
50% średni pakiet PR
20% duży pakiet PR
Najwyższe leśne sanktuarium
Statystyki podstawowe
50-70%
80%
30-50%
80%
1 840 – 297 400
Statystyki po zmotywowaniu
84 – 7 054
60
80
30
Brama bastionu 3/100
Losowa produkcja:
50% mały pakiet PR
30% średni pakiet PR
20% duży pakiet PR