Ładowanie

Event Historyczny 2024

Kiedy start?

6 maja – poniedziałek (potwierdzone info)

Wyzwanie Rywala

Nagrody za kamienie milowe

8 zadań16 zadań24 zadania32 zadania
Srebrny zestaw GarnizonuZestaw złotego garnizonuLegendarna kwatera – złoty zestaw ulepszeńEteryczna fontanna, poz. 2

Zadania

WG negocjacje
  1. Ukończ 2 starcia na WG poprzez negocjacje
    Nagroda: 75
  2. Pokonaj dużą armię
    Nagroda: 2
  3. Ukończ 6 starć na WG poprzez walkę
    Nagroda: 75
  4. Pokonaj bardzo dużą armię
    Nagroda: 4
  5. Ukończ 8 starć na WG poprzez negocjacje
    Nagroda: 75
  6. Pokonaj bardzo dużą armię
    Nagroda: 6
  7. Ukończ 12 starć na WG poprzez negocjacje
    Nagroda: 1 zestaw do renowacji
  8. Ukończ 40 24h produkcji
    Nagroda: 15 fragmentów Srebrny pakiet ulepszeń Wzsrastającego leśnego sankturarium
WG walki
  1. Ukończ 2 starcia na WG poprzez walkę
    Nagroda: 1 Garnizon moździerzy, poz. 1
  2. Ukończ 4 starcia na WG poprzez walkę
    Nagroda: 2
  3. Ukończ 6 starć na WG poprzez walkę
    Nagroda: 75
  4. Ukończ 8 starć na WG poprzez walkę
    Nagroda: 4
  5. Ukończ 10 starć na WG poprzez walkę
    Nagroda: 75
  6. Wygraj 15 walk z rzędu
    Nagroda: 6
  7. Wygraj 20 walk z rzędu
    Nagroda: 1 Zakończenie wszelkiej produkcji specjalnej
  8. Wygraj 30 walk z rzędu
    Nagroda: 15 fragmentów Srebrny pakiet ulepszeń Wzsrastającego leśnego sankturarium
Mini gra I
  1. Zdobądź 12 postępu w evencie
    Nagroda: 4 Potencjał negocjacyjny
  2. Zrekrutuj 5 jednostek z Twojej epoki
    Wymień 4 przedmioty u Handlarza Antykami
    Nagroda: 75
  3. Zdobądź 12 postępu w evencie
    Nagroda: 1 Kupony bitewne
  4. Zrekrutuj 8 jednostek z Twojej epoki
    Wymień 4 przedmioty u Handlarza Antykami
    Nagroda: 6 Potencjał negocjacyjny
  5. Zdobądź 20 postępu w evencie
    Nagroda: 1 Kupony bitewne
  6. Zrekrutuj 8 jednostek z Twojej epoki
    Wymień 8 przedmioty u Handlarza Antykami
    Nagroda: 75
  7. Zdobądź 35 postępu w evencie
    Nagroda: 10 Potencjał negocjacyjny
  8. Wygraj 2 rozgrywki przeciw średniej talii
    Nagroda: 1 Epicki zestaw historyczny 2024
Mini gra II
  1. Kup 20PR
    Nagroda: 1 Garnizon moździerzy, poz. 1
  2. Pokonaj 3 przeciwników w mini grze
    Nagroda: 75
  3. Wpłać towary z epoki … do skarbca
    Nagroda: 1 Kupony bitewne
  4. Pokonaj 6 przeciwników w mini grze
    Nagroda: 75
  5. Wydaj 400
    Nagroda: 1 Kupony bitewne
  6. Pokonaj 10 przeciwników w mini grze
    Nagroda: 75
  7. Pokonaj 15 przeciwników w mini grze
    Nagroda: 1 Zakończenie wszelkiej produkcji specjalnej
  8. Wygraj 2 rozgrywki na dowolnym poziomie trudności
    Nagroda: 20 fragmentów Srebrny pakiet ulepszeń Wzsrastającego leśnego sankturarium

Po łebkach

Jeśli komuś nie chce się analizować całej rozpiski eventu i tego co znajduje się poniżej, a mimo wszystko chce mieć zarys tego co nas czeka to… Event Historyczny będzie podobny do tego który był na Halloween. Gra w karty z tą różnicą że tym razem będziemy mieć 3 poziomy trudności (każda talia inny poziom). Mechanika gry jest bardzo zbliżona do Halloween.

Obraz mini gry

  1. Posiadana ilość waluty eventowej
  2. Linia nagród
  3. Bilety (1 na 10 godzin, max 4)
  4. Pkt postępu
  5. Nagroda dnia
  6. Liga
  7. Nagroda za pokonanie bossa
  8. Nagroda za pokonanie bossa
  9. Nagroda za pokonanie bossa
  10. Wybór łatwego przeciwnika
  11. Wybór średniego przeciwnika
  12. Wybór trudnego przeciwnika
  13. Wejście do bitwy
  1. Profesja karty
  2. Zadawane obrażenia
  3. Bonus przeciwko profesji
  4. Nasze pkt życia (na całą rozgrywkę)
  5. Pkt życia przeciwnej karty
  6. Ilość kart przeciwnika (obecnie 2 z 6)
  7. Nasza ilość dostępnych kart oraz ich podgląd
  8. Zmiana karty
  9. Walka
  10. Nagroda za pokonanie karty
  11. Podpowiedź która profesja ma bonus przeciwko której
  12. Szansa na unikatową kartę

Strategia

Ogólny zarys

Gramy przeciwko 8 kartą przeciwnika. Każda z kart przeciwnika ma określoną ilość pkt życia które musimy pokonać, natomiast u nas ta liczba pkt jest stała od samego początku i maleje wraz z otrzymywanymi obrażeniami (4). Swoje pkt życia możemy regenerować za pomocą kart specjalnych, lub kupić za walutę eventową. Przegrywamy gdy stracimy wszystkie pkt życia. Wygrywamy gdy pokonamy ostatniego przeciwnika.

Różnica między poziomami

  • Na poziomie łatwym na start mamy 20 pkt życia, a w naszej talii znajduje się 16 kart.
  • Na poziomie średnim na start mamy 17 pkt życia, a w naszej talii znajduje się 15 kart.
  • Na poziomie trudnym na start mamy 15 pkt życia, a w naszej talii znajduje się 14 kart.

Na co zwracać uwagę podczas gry

  • Profesja (1) – za każdym razem patrzymy jakiej profesji jest nasza karta oraz karta przeciwnika.
  • Bonus (3)- każda profesja posiada bonus przeciwko innej profesji. To bardzo ważne aby nie walczyć kartą przeciwko której przeciwnik posiada bonus.
  • Punkty życia – wybierając własną kartę do walki zwracamy uwagę na to ile pkt życia posiada karta przeciwnika (5).
  • Wybór karty – sugerując się wyborem musimy zwrócić uwagę na to ile nasza karta zadaje obrażeń (2), oraz czy posiada dodatkowy bonus przeciwko przeciwnikowi (3). Następnie po dodaniu tych dwóch wartości oceniamy, czy jesteśmy w stanie pokonać przeciwnika(5). Ważne jest aby pokonać go jedną kartą, ponieważ każda walka to obrażenia zadane również nam (4), oraz żeby nie zużywać na to najlepszych naszych kart (7). Aby zmienić kartę klikamy w “zmianę” (8), wówczas do wyboru będziemy mieć jedną z trzech losowych kart z naszej talii. Staramy się wybrać “najsłabszą” z posiadanych kart, lecz mimo wszystko taką która pokona przeciwnika.
  • Koszty zmiany – każda zmiana kart to koszt 5szt waluty eventowej pod warunkiem, że wybieramy po każdym “losowaniu” jakąś kartę, w przeciwnym razie, koszt ten wzrasta dwukrotnie. Jak to działa? Jeśli posiadamy już wybraną kartę i “losujemy” nowe jest duże prawdopodobieństwo że w jednej z trzech wylosowanych kart, znajdzie się ta sama karta którą już posiadamy. Kolejne losowanie wówczas wzrasta w kosztach x2, lecz zapewnia nam iż obecnie wybrana karta nie znajdzie się w proponowanych. Jeśli natomiast wybierzemy którąkolwiek z proponowanych kart, koszt “losowania” znów będzie 5 szt waluty, lecz istnieje ryzyko jak wyżej. Mimo wszystko zalecamy wybór jakiejkolwiek karty i losowanie po najniższych kosztach.
  • Karty specjalne – karty te zdobywamy po pokonaniu przeciwnika nr 2, 4, i 6. Używamy je tylko w ostateczności. Po każdym z tych przeciwników mamy do wyboru trzy karty. Pierwsza jest do wyboru za darmo, kolejna to koszt 50, a ostatnia 100 szt waluty eventowej.
  • Karty unikatowe – działają na tej samej zasadzie co karty specjalne, tylko że mają dużo lepsze bonusy. Im mamy wyższy % na zdobycie karty unikatowej (12) tym większa szansa że się pojawi.
  • Karty złodzieja – tak jak w evencie halloween tak i tutaj będzie karta specjalna która bez pokonania przeciwnika zabierze mu wszystkie nagrody, oraz karta unikatowa która zabierze trzykrotność tych nagród. Dlatego kart tych staramy się używać na ostatnim przeciwniku – bossie, ponieważ ma najlepsze nagrody.

Kiedy grać

Warto rozgrywać bitwy codziennie, a nie tylko wtedy jak mamy dobrą nagrodę dnia. Bilety za które możemy wejść do bitwy regenerują się 1 na 10 godzin. Warto więc wykorzystać jak najwięcej szans i nie mieć sytuacji w której minęło 8 godzin a my nie mamy wolnego miejsca na kolejny bilet.

Rodzaje kart

Karty unikatowe

Redukuje zdrowie przeciwnika do 0.

Zrabuje natychmiast potrójną ilość nagród od przeciwnika.

Zwiększ swoją pozycję w lidze o 50-100 punktów.

Uzyskaj połączenie 20 głównych nagród i przedmiotów ligowych.

Nie znalazłem opisu, ale wygląda jak kradzież karty przeciwnika?

Dodaj 3 najlepsze karty frakcji do swojej talii.

Karty specjalne

Natychmiastowe odzyskiwanie 4-6 pkt życia.

Zabiera -1 pkt życia, przeciwnika zadaje sobie podwójne obrażenia.

Odzyskanie 8 pkt życia, zabranie przeciwnikowi 8 pkt życia.

Zmniejsza podstawowe zdrowie wroga o 25%

Przeciwnik zadaje sam sobie obrażenia.

Zrabuje natychmiast nagrody od przeciwnika.

Karty mistrzów

Karty dowódców

Karty geniuszy

Karty manipulatorów

Nagrody

Nie będę się tutaj rozpisywać nad wszystkimi nagrodami jakie można zdobyć, ponieważ to umieści Sambojka w osobnym poradniku który znajduje się TUTAJ (jak umieści to zrobimy odnośnik). Zwrócę tylko uwagę że poza nowymi budynkami, pojawią się również nowe “butelki” +500% na WG i GPC, oraz +100% na Najazdach. Więcej o butelkach dowiecie się TUTAJ.

Poniżej opiszę tylko i wyłącznie główny budynek jaki zdobywamy w tym evencie.

Wyższe leśne sanktuarium – poz. 7 (4×6)

Statystyki podstawowe

30-50%
45%
25-30%
60%
money-ecd40aa19.png 1 630 – 263 400

Statystyki po zmotywowaniu

medals-ddf85c814.png 59-4 938
40
random_good_of_age-590f80efc.png 50
20
icon_fragment-5b82798da.png Srebrny zestaw ulepszeń Wzrastającego leśnego sanktuarium
5/150 
Losowa produkcja:
50% mały pakiet PR
30% średni pakiet PR
20% duży pakiet PR

Wzrastające leśne sanktuarium (Srebrne)

Statystyki podstawowe

40-60%
60%
30-40%
70%
money-ecd40aa19.png 1 730 – 280 400

Statystyki po zmotywowaniu

medals-ddf85c814.png 61 – 5 115
50
random_good_of_age-590f80efc.png 70
25
icon_fragment-5b82798da.png Złoty zestaw ulepszeń Najwyższego leśnego sanktuarium 5/150  
Losowa produkcja:
30% mały pakiet PR
50% średni pakiet PR
20% duży pakiet PR

Najwyższe leśne sanktuarium

Statystyki podstawowe

50-70%
80%
30-50%
80%
money-ecd40aa19.png 1 840 – 297 400

Statystyki po zmotywowaniu

medals-ddf85c814.png 84 – 7 054
60
random_good_of_age-590f80efc.png 80
30
icon_fragment-5b82798da.png Brama bastionu 3/100  
Losowa produkcja:
50% mały pakiet PR
30% średni pakiet PR
20% duży pakiet PR