Najazdy kwantowe (250) – express do armii by Scou
UWAGA
Ostatnie zmiany InnoGames spowodowały, że produkcja w budynkach po ich wybudowaniu uruchamia się wyłącznie jeśli wejdziemy na osadę! Jeśli więc przykładowo postawimy Zakład krawiecki budujący się 1h, a wejdziemy dopiero za 3h, tracimy 2h czasu!
Ważne
Poniższą strategię opracowałem pod „nowe najazdy” biorąc pod uwagę że na start będzie 25 000 młotków zamiast 15 000 tak jak było do tej pory. Cel był prosty – produkcja wojska przed zakończeniem osady i się udało zrobić to na 5-tym etapie zbiorów (30 jednostek – więcej za chu… się nie da). Wszystko robiłem w excelu, więc w praktyce mogą powstać komplikacje. Robiąc więc według tej strategii podejmujecie to ryzyko na własną odpowiedzialność. 🙂 Jeśli coś zauważycie że jest błąd, coś się nie zgadza, lub może być lepiej – piszcie abym mógł na bieżąco edytować. Ja niestety nie mam możliwości testowania tej strategii w praktyce bo robię cały czas według tej 1100. Pamiętajcie! Kolejność wykonywania działań musi być dokładnie tak jak w opisie. Nie wyprzedzajcie i nie kasujcie „na zapas”. Każdy krok ma bardzo duże znaczenie. Potrzebujecie również od razu na samym początku zaplanować jakie budynki produkcyjne będziecie budować (pierwsze i siódme zbiory. Polecam za pierwszym razem postawić większy budynek, a za drugim mniejszy) Nie możecie wydać tych towarów na wpłaty które będziecie produkować w trakcie budowy osady. W kosztorysie brane jest pod uwagę, iż posiadamy po 20 szt danego towaru (towar startowy).
Osada startowa


- Kup 2 rozszerzenia za odłamki kwantowe (koszt 250 odłamków kwantowych)
Muszą znaleźć się obok siebie na górze lub na dole osady! Wybierz stronę, po której jest mniej przeszkód. - Jeśli potrzeba, usuń przeszkody na wykupionych rozszerzeniach (koszt 10-35 odłamków kwantowych).
- Zbuduj 7 domów krytych dachówką, 9 rzeźników, 1 amfiteatr i 12 dróg.
- Poczekaj 10h do kolejnych zbiorów.
Pierwsze zbiory


- Zbierz i skasuj 2 domki
- Zbierz i skasuj 1 rzeźnika
- Przenieś drogę w wolne miejsce (NIE KASUJ!!!), oraz przesuń domek o jedną kratkę w lewo.
- W miejsce po domkach postaw 1 amfiteatr.
- Zbierz jeszcze 1 domek i go skasuj.
- Przenieś pozostałe drogi w wolne miejsce (NIE KASUJ!!!)


- Postaw w to miejsce 1 amfiteatr
- Zbierz resztę budynków


- Usuń oba postawione przed chwilą amfiteatry
- Postaw 2 domy kryte dachówką, przenieś jedną drogę i postaw jedną nową żeby je połączyć


- Postaw budynek produkcyjny
- Gdy budynek produkcyjny się wybuduje wyprodukuj 12 surowców
- Kup dodatkowy teren obok budynku produkcyjnego
- Skasuj budynek produckyjny


- Na nowym terenie postaw zakład krawiecki (źle opisałem na grafice) i połącz go z ratuszem drogą którą wcześniej przeniosłeś/łaś (2/3)
- Między zakład a rzeźnika zbuduj dworek
- W rogu gdzie znajdował się budynek produkcyjny przesuń domki tak, aby można było zbudować jeszcze jednego rzeźnika. Połącz wszystko drogami które przeniosłeś/łaś na początku (3/3)
Drugie zbiory


- Zbierz i skasuj 2 domki
- Przenieś drogę w wolne miejsce (NIE KASUJ!!!)
- Postaw w to miejsce 1 amfiteatr


- Zbierz rzeźnika obok postawionego amfiteatru i go skasuj
- Przenieś drogi w wolne miejsce (NIE KASUJ!!!)
- Postaw w to miejsce 1 amfiteatr


- W przeciwległym rogu zbierz rzeźnika i go skasuj
- Postaw w jego miejsce amfiteatr
- Zbierz resztę budynków


- Skasuj 2 amfiteatry i 4 rzeźników
- Zrób małe przemeblowanie w osadzie i postaw 3 zakłady krawieckie (3/5)


- Kontynuuj nadal przemeblowanie i postaw jeszcze 3 Domy kryte dachówką


- Na koniec postaw jeszcze 2 zakłady krawieckie (5/5)
Trzecie zbiory


- Zbierz rzeźnika który znajduje się między amfiteatrami i go skasuj
- Postaw w jego miejsce amfiteatr


- Zbierz 2 domki i je skasuj
- Zbierz rzeźnika i go skasuj
- Przenieś drogę w wolne miejsce
- Postaw w miejsce po skasowanych budynkach amfiteatr
- Zbierz rzeźnika i go skasuj
- Zbierz jeszcze jeden Dom kryty dachówką i go skasuj.
- Zbierz resztę budynków


- Postaw ponownie Dom kryty dachówką skasowany w punkcie 8
- Postaw ponownie rzeźnika skasowanego w punkcie 7
- Skasuj 2 amfiteatry
- Postaw w ich miejsce rzeźnika, łuk, 2 domy kryte dachówką i dworek wiejski.
- Połącz domki wolnymi drogami które przenosiłeś/łaś w wcześniejszych krokach
Czwarte zbiory


- Zbierz rzeźnika który znajduje się między amfiteatrami i go skasuj
- Postaw w jego miejsce amfiteatr
- Zbierz resztę budynków


- Skasuj 2 amfiteatry
- Przenieś do rogu Łuk triumfalny
- Obok postaw kolejny łuk, rzeźnika, dworek oraz domek.
- Połącz domki drogą którą przeniosłeś/łaś w wcześniejszych krokach
Piąte zbiory


- Zbierz wszystkie budynki
- Skasuj amfiteatr i 4 domki
- Zrób małe przemeblowanie i postaw budynek wojskowy
- Wyszkol 30 jednostek wojskowych (3x 17 500)


- Po wyszkoleniu wojska skasuj budynek wojskowy
- Postaw 2 zakłady krawieckie i 1 dworek
Szóste zbiory


- Zbierz wszystkie budynki
- Skasuj 1 dom i 1 rzeźnika
- Zrób małe przemeblowanie


- Następnie postaw 1 Wille i 1 farmę kóz (budowę obu budynków przyspiesz odłamkami)
Siódme zbiory


- Zbierz 1 domek i go skasuj
- Zbierz resztę budynków
- Skasuj rzeźnika i postaw w jego miejsce budynek produkcyjny (inny niż za pierwszym razem)
- Obok postaw Dworek wiejski
- Gdy budynek produkcyjny się wybuduje, wyprodukuj 40 szt towarów (2x 21 000)
- Kup dodatkowy teren
- Przesuń na nowy teren łuk i postaw obok kolejny
- W miejscy po przeniesionym łuku postaw Dom kryty dachówką
Ósme zbiory


- Zbierz wszystkie budynki
- Wyprodukuj więcej towarów aby dokupić więcej terenu, lub zamień budynek produkcyjny na budynek wojskowy
- Skasuj 2 domki i postaw w ich miejsce Wille
Wioska ostateczna


- To już koniec. Jeśli zbierałeś/łaś osadę co 10 godzin jesteś na tym etapie w niedzielę wieczór
- Polecam dokupić więcej terenu a na nim stawiać Łuki triumfalne i ozdoby
- Pamiętaj że na 1 łuk (+675 zadowolenia) można postawić 9 ozdób (9*-75 zadowoleni), lecz łuki które postawiliśmy do tej pory zapewniają zadowolenie dla budynków mieszkalnych w osadzie.
Rekomendacje
Poniższe rekomendacje to moja subiektywna ocena pozwalająca bić „na automacie” bez ponoszenia kolosalnych strat wojska.
- X poziom – 415-440% (tj 2-3x tereny turniejowe, 1x świątynia, ogólnie 10x łuk w osadzie (nie liczę budynków z osad etc))
- IX poziom – 370-395% (tj 2-3x tereny turniejowe, 1x świątynia, ogólnie 9x łuk w osadzie(nie liczę budynków z osad etc))
- VIII poziom – 325-350% (tj 2-3x tereny turniejowe, 1x świątynia, ogólnie 8x łuk w osadzie(nie liczę budynków z osad etc))
- Budynki czasowe stawiać 2 dnia najazdów. Są one na 10 dni! a Najazdy trwają 11. Stawiając je pierwszego dnia, stracimy bonus dnia ostatniego, stawiając w połowie trwania tury – nie wykorzystamy ich w następnej edycji.
Powodzenia