Osada kulturowa – Wikingowie by UBERnerd
Statystyki budynków na najwyższym poziomie
Yggdrasil poz. 9 (3×3) ![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lepszy kamień runiczny – poz. 5 (2×2)![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Zadania
- Posiadaj 3 Szałasy
- Posiadaj 4 kamienie runiczne
- Posiadaj Wytwórce toporów
- Zdobądź 55pkt dyplomacji lub zbierz 20 toporów
- Posiadaj 2 ołtarze
- Masz Wytwórnia miodu pitnego
- Posiadaj 195pkt dyplomacji lub zbierz 30 miodu
- Posiadaj 2 chaty
- Zdobądź 280 dyplomacji lub zbierz 40 toporów
- Posiadaj Łowcę bestii
- Zdobądź 375 Dyplomacji lub zbierz 50 Rogów
- Posiadaj 4 Totemy Klanu lub zbierz 50 Miodów
- Posiadaj Targowisko
- Zdobądź 595 Dyplomacji lub zbierz 60 Rogów
- Posiadaj Farmę wełny
- Posiadaj Dom klanu
- Zdobądź 855 Dyplomacji lub zbierz 60 Wełny
- Posiadaj Starą wierzbę
- Posiadaj Salę miodową
- Zbierz 10 każdego towaru i 2500 miedzianych monet
Pierwsze ułożenie osady

Plusy: Wystarczająca ilość Kamieni Runicznych, aby automatycznie ukończyć pierwsze zadanie i pierwszą technologię, stosunkowo dobra produkcja miedzi. Łatwa rozbudowa we wszystkich kierunkach.
Wady: Miejsce na kamienie runiczne można wykorzystać na coś lepszego (na przykład dom, który dałby więcej miedzi).

Plusy: Więcej domów umożliwiających większą produkcję miedzi, łatwa rozbudowa we wszystkich kierunkach.
Wady: Aby zdobyć wystarczającą ilość dyplomacji na pierwsze zadanie i pierwszą technologię, będziesz musiał usunąć drogi (choć nie jest to poważny problem).

Plusy: Dwa budynki towarowe, które pomogą Ci na dobry start, łatwa rozbudowa w 3 kierunkach.
Wady: Produkcja miedzi będzie trudna, najlepiej byłoby przeprowadzić ten układ przez pierwsze 8 godzin, jeśli pozwalają na to przeszkody. Dodatkowo nie masz wystarczającej dyplomacji, aby automatycznie ukończyć pierwsze zadanie bez usuwania dróg.
Pamiętaj, że użycie na początku dwóch budynków towarowych, aby osiągnąć przewagę, może później spowodować problemy z walutą, więc upewnij się, że wybrałeś to, co będzie najlepsze dla Ciebie i Twojego harmonogramu.

Kiedy następnym razem będziesz online, ustaw budynki towarowe na najbliższe miejsce produkcji. Możesz zobaczyć swoje zasoby dóbr kultury, korzystając z ikony beczki na górze ekranu.

Będziesz także mógł zobaczyć pozostałe towary potrzebne do rozliczenia jako całość i każdą technologię indywidualnie, klikając ikonę w oknie ambasady, jak pokazano poniżej. Pokazuje także wymagania dyplomatyczne, osadę, w której aktualnie się znajdujesz, oraz szansę na mnożnik x4.
Rozpoczęcie ekspansji
Pierwsza technologia
Użyj 6 toporów, aby umieścić 2 kolejne rozszerzenia. Będą one zależeć od tego, gdzie znajdują się Twoje przeszkody. Spróbuj wybrać taki, który nie ma żadnych przeszkód. Wypełnij te rozszerzenia większą liczbą chat i drugim Wytwórcą toporów (jeśli jeszcze ich nie zbudowałeś). Następnie odblokuj pierwszą technologię (ołtarze). Pamiętaj, że będziesz potrzebować zarówno 10 toporów, jak i 55 pkt dyplomacji. Zastąp jak najwięcej domów ołtarzami, a w momencie gdy nie będziesz mógł już sprzedawać domów – postaw jeszcze jeden ołtarz.
Rozszerzenia


Pamiętaj, aby próbować kupować rozszerzenia bez przeszkód, ponieważ będziesz mieć więcej miejsca na rozwój. Na przykład kupno takiego rozszerzenia byłoby złym pomysłem, gdyby nie było potrzebne.Przeszkoda uniemożliwiałaby umieszczenie dowolnego budynku większego niż 1×1 lub 2×1 w dolnej części rozszerzenia (czerwone pole). Pomocne jest kupowanie rozszerzeń bez przeszkód lub przeszkód wzdłuż najbardziej zewnętrznych krawędzi.To pozostawia znacznie więcej miejsca na rozwój. Nadal istnieją (i zawsze będą) przestrzenie, w których mieszczą się wyłącznie budynki o wymiarach 1×1 lub 2×1, ale dobrym pomysłem jest minimalizowanie ich, jeśli to możliwe. A skoro mowa o rozszerzeniach, poniżej przedstawiono koszt wszystkich rozszerzeń, które można kupić za towary.
Koszty rozszerzeń terenu
# | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. |
Topór | 1 | 5 | 12 | 21 | 32 | 41 | 48 | 55 |
Miód | 1 | 1 | 1 | 5 | 12 | 21 | 32 | 41 |
Rogi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 12 | 21 |
Wełna | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
# | 9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. | 15. | 16. |
Topór | 62 | 69 | 76 | 82 | 89 | 96 | 103 | 110 |
Miód | 48 | 55 | 62 | 69 | 76 | 82 | 89 | 96 |
Rogi | 32 | 41 | 48 | 55 | 62 | 69 | 76 | 82 |
Wełna | 12 | 21 | 32 | 41 | 48 | 55 | 62 | 69 |
Za każdym razem, gdy kupuje się rozszerzenie, cena wszystkich towarów rośnie. Na przykład, jeśli chciałbym kupić 10 rozszerzeń na powyższym wykresie widać, że będzie to kosztowa albo 69 toporów, albo 55 miodu pitnego, albo 41 rogów, albo 21 wełny. Zakup tego dodatku spowoduje podniesienie kosztów każdego towaru o określoną kwotę.
Produkcja towarów
Produkcję rozpocznij tak szybko, jak to możliwe, zastosuj harmonogram produkcji towarów wynoszący 8–8–4 godziny. To da 25 towarów z budynku dziennie. Umieść budynki dyplomatyczne produkujące Debeny według tego samego harmonogramu, z wyjątkiem okresu 4 godzin. Jeśli to możliwe, ustaw budynki dyplomacji produkujące Debeny na 5-15-minutowe produkcje, aby zwiększyć dochód. Zapewni to najlepszą możliwą wydajność dla normalnego gracza. Gdyby ktoś chciał, mógłby zrobić 8-8-8 produkcji, dając maksymalną produkcję 30 towarów z budynku dziennie, ale wymaga to znacznie sztywniejszych ram czasowych, które nie pasują większości graczy. Jeśli ktoś był mniej aktywny, mógł zadowolić się harmonogramem produkcji 8-8, który dawałby 20 towarów z budynku dziennie.
Zakładanie wioski
Koszty
Dla wszystkich osad Wikingów łączna ilość potrzebnych towarów wynosi 938 (nie licząc rozszerzeń i końcowego zadania). Wszystkie technologie kosztują tę samą ilość towarów w różnych osadach, ale liczba poszczególnych towarów jest różna. Do odblokowania nowych budynków będziesz potrzebować zarówno wymaganej ilości dóbr kultury, jak i dyplomacji.
# | Technologia | Towary | Dyplomacja |
1. | Ołtarz | 10 | 55 |
2. | Wytwórnia miodu pitnego | 34 | 120 |
3. | Chaty | 52 | 195 |
4. | Łowca Bestii | 69 | 280 |
5. | Totem klanu | 86 | 375 |
6. | Targowisko | 103 | 480 |
7. | Farma wełny | 120 | 595 |
8. | Dom Klanu | 137 | 720 |
9. | Stara Wierzba | 155 | 855 |
10. | Sala Miodowa | 172 | 1000 |
Wyścig do mety
W osadach chodzi przede wszystkim o zarządzanie przestrzenią i czasem. Należy dążyć do jak największej wydajności na najmniejszej przestrzeni. Jeśli to możliwe, bardziej efektywne jest wykorzystywanie budynków dyplomatycznych zamiast mieszkalnych do zdobywania monet. Umożliwia to zapełnienie ekspansji odłączonymi budynkami mieszkalnymi dla populacji.
W miarę postępów osady należy określić równowagę pomiędzy budynkami dyplomatycznymi i budynkami towarowymi. Jeśli szala przechyli się za bardzo na jedną stronę, szczególnie pod koniec gry, gracz może znaleźć się w sytuacji, w której będzie musiał zdobyć więcej monet lub postawić budynki towarowe, aby wykorzystać nadwyżkę monet. Poniższe zrzuty ekranu pokazują, jak może wyglądać układ gry końcowej.
Aby ukończyć osadę, musisz wyprodukować część waluty osady i część każdego z jej dóbr kulturowych. Oznacza to, że będziesz potrzebować co najmniej jednego budynku z każdego dobra kulturowego i budynku produkującego monety (niezależnie od tego, czy są to budynki mieszkalne, czy dyplomatyczne). Ponieważ osada egipska ma znacznie wyższe zapotrzebowanie na monety w ostatnim zadaniu, spodziewaj się zbudowania kilku piramid (odblokowany końcowy budynek dyplomacji), aby szybciej spełnić to wymaganie. W przypadku zadań często łatwiej jest zaplanować produkcję dóbr kultury i monet z wyprzedzeniem, aby móc ukończyć je w krótszym czasie.
Lepsze jest ukończenie osady tak wcześnie, jak to możliwe, ponieważ dostajesz więcej fragmentów do drugiego budynku i możesz szybciej rozpocząć kolejną, co skraca całkowity czas potrzebny na ukończenie wszystkich osad.
Ciekawostki
Za każdym razem, gdy osada zostaje ukończona, licznik czasu potrzebnego na jej ukończenie zmniejsza się. Zwiększa się także szansa na zdobycie 4-krotnie większej ilości wyprodukowanych dóbr kultury. Znacząco zwiększy to średni współczynnik towar/odbiór, ułatwiając realizację rozliczeń w coraz krótszym czasie.
Jeśli nie uda Ci się ukończyć na czas, aby otrzymać dodatkowe nagrody, próbuj dalej. Ukończenie osady w ogóle pomoże ci w zdobyciu emisariuszy lub zestawów ulepszeń dla głównego budynku. Ponadto, jeśli w połowie osady zabraknie Ci czasu na zdobycie miejsca na nagrody czasowe, po prostu dokończ osadę. Zawsze możesz zdobyć więcej fragmentów później, gdy premia x4 pozwoli ci znacznie szybciej ukończyć osady.
Nagrody za czas
1. miejsce | 2. miejsce | 3. miejsce | ostatni |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
15 fragmentów (w sumie)* | 6 fragmentów (w sumie)* | 2 fragmenty* | 0 fragmentów* |
Główna nagroda za rozliczenie | Główna nagroda za rozliczenie | Główna nagroda za rozliczenie | Główna nagroda za rozliczenie |
* Fragmenty kamienia runicznego | * Fragmenty kamienia runicznego | * Fragmenty kamienia runicznego | * Fragmenty kamienia runicznego |
Nagrody za ukończenie osad
1. | ![]() | Yggdrasil Poziom 1 |
2. | ![]() | Emisariusz Harald Hardrada (1 PR) i miejsce na emisariusza |
3. | ![]() | Ulepszenie Yggdrasila |
4. | ![]() | Emisariusz Eryk (Medale) |
5. | ![]() | Ulepszenie Yggdrasila |
6. | ![]() | Ulepszenie Yggdrasila |
7. | ![]() | Emisariusz Leif (zaopatrzenie) i miejsce na emisariusza |
8. | ![]() | Ulepszenie Yggdrasila |
9. | ![]() | Ulepszenie Yggdrasila |
10. | ![]() | Ulepszenie Yggdrasila |
11. | ![]() | Emisariusz Freydís Eiríksdóttir (Monety) |
12. | ![]() | Ulepszenie Yggdrasila |
13. | ![]() | Emisariusz Gudrid Thorbjarnardóttir (1 jednostka wojskowa) i miejsce na emisariusza |
14. | ![]() | Emisariusz Aud (2 Towary) |
15. | ![]() | Ulepszenie Yggdrasila |
16. | ![]() | 50 PR (za wszystkie późniejsze rozliczenia) |
FAQ
P: Mam wszystkie towary, aby odblokować technologię, ale jest napisane, że potrzebuję diamentów, aby ją odblokować.
O: Upewnij się, że posiadasz wymaganą ilość dyplomacji (pasek na dole). Jeśli nie masz wystarczającej liczby dyplomacji, spróbuj zastąpić drogi budynkami dyplomacji 1×1.
P: Właśnie kupiłem dodatek z osiami (lub innym towarem). Dlaczego koszt wszystkich pozostałych rozszerzeń wzrósł?
O: Zakup jednego dobrego rozszerzenia zwiększa koszt wszystkich pozostałych. Zobacz tabele Koszty usunięcia przeszkód, aby zapoznać się z konkretnymi cenami dla każdej osady.
P: Właśnie dostałem drugiego emisariusza, ale jest napisane, że muszę zapłacić 800 diamentów, aby z niego skorzystać. Dlaczego?
O: Otrzymujesz 1 darmowe miejsce na emisariusza co 2 emisariuszy. Musisz wybrać, z których chcesz skorzystać. Jeśli chcesz, możesz kupić więcej miejsc, dzięki czemu będziesz mógł korzystać z większej liczby emisariuszy w tym samym czasie.
P: Dlaczego w ogóle powinienem grać w osadach kulturowych? Wydaje mi się to wielką stratą czasu.
O: Osady mogą dawać niesamowicie dobre nagrody – w tym budynki dające bonusy do Najazdów
P: To zdecydowanie za dużo grindu. Pełne wyrównanie Królewskiej Łaźni (lub innych budynków osadniczych) zajmie dosłownie miesiące.
O: Zagraj w nie. Tak, to ciężka harówka, ale nagrody są warte inwestycji w dłuższej perspektywie – a to jest gra długoterminowa.
P: Jest to po prostu sposób na zmuszenie coraz większej liczby graczy do wydania pieniędzy w postaci diamentów.
O: Wszystkie osady można ukończyć na czas bez użycia diamentów, jednak w zależności od osady może to stanowić trudne wyzwanie.
P: Gdzie mogę znaleźć mój aktualny zapas łupów w Osadzie Starożytnego Egiptu?
O: Ikona beczki u góry ekranu