Osada kulturowa – Japonia by UBERnerd
Statystyki budynków na najwyższym poziomie
Świątynia shinto poz. 9 (3×4) ![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ponadczasowe dojo poz. 5 (3×3)![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Zadania
- Posiadaj 3 chaty Gassho-zukuri
- Posiadaj 5 Toro
- Posiadaj pole soi
- Zdobądź 45 pkt dyplomacji lub zbierz 10 soi
- Posiadaj 1 ołtarz Shinto
- Posiadaj 1 galerię
- Zbierz 10 obrazów
- Zdobądź 100 pkt dyplomacji lub zbierz 20 obrazów
- Posiadaj 1 płatnerza
- Posiadaj 2 zdobione lub święte bramy torii
- Zdobądź 325 dyplomacji
- Posiadaj 1 warsztat instrumentalny
- Posiadaj 2 dwory Shinden-Zukuri
- Zdobądź 525 dyplomacji lub zbierz 30 instrumentów
- Posiadaj 2 ogrody Zen
- Posiadaj 1 Dojo
- Zbierz 2000 monet Koban i 10 sztuk każdego dobra kulturowego
Pierwsze ułożenie osady

Plusy: Wystarczająca liczba domów i toros, abyś mógł dobrze sobie radzić, łatwa rozbudowa w górę i w lewo. Przyzwoita produkcja monet.
Wady: Wiele toro zajmuje przestrzeń, którą można lepiej wykorzystać, na przykład dodając więcej domów.

Plusy: Dwa pola sojowe pozwolą na szybki start tej osady. Łatwa rozbudowa do góry i na bok.
Wady: Niska produkcja monet, najlepiej byłoby zastosować ten układ tylko na początku, a następnie jak najszybciej przejść na inną konfigurację.

Plusy: Wiele domów zapewniających dużą produkcję monet, łatwa rozbudowa w górę i w lewo.
Minusy: Trzeba będzie usunąć drogi, aby zrobić miejsce dla torosów, aby ukończyli zadanie i zdobyli pierwszą technologię (choć nie jest to duży problem).
Pamiętaj, że użycie na początku dwóch budynków towarowych, aby osiągnąć przewagę, może później spowodować problemy z walutą, więc upewnij się, że wybrałeś to, co będzie najlepsze dla Ciebie i Twojego harmonogramu.

Kiedy następnym razem będziesz online, ustaw budynki towarowe na najbliższe miejsce produkcji. Możesz zobaczyć swoje zasoby dóbr kultury, korzystając z ikony beczki na górze ekranu.

Będziesz także mógł zobaczyć pozostałe towary potrzebne do rozliczenia jako całość i każdą technologię indywidualnie, klikając ikonę w oknie ambasady. Pokazuje także wymagania dyplomatyczne, osadę, w której aktualnie się znajdujesz, oraz szansę na mnożnik x4.
Rozpoczęcie ekspansji
Pierwsza technologia

Użyj 10 soi, aby kupić pierwszą technologię, która da ci kapliczki. Zbuduj osadę w ten sposób jak na zdjęciu.
Następnie kontynuuj produkcję soi, aż będziesz mieć 35 szt. Następnie możesz kupić drugą technologię (galeria). Dzięki temu zyskasz dostęp do handlarza i zdobędziesz wiele dodatkowych towarów.
Rozszerzenia


Pamiętaj, aby próbować kupować rozszerzenia bez przeszkód, ponieważ będziesz mieć więcej miejsca na rozwój. Na przykład kupno takiego rozszerzenia byłoby złym pomysłem, gdyby nie było potrzebne.Przeszkoda uniemożliwiałaby umieszczenie dowolnego budynku większego niż 1×1 lub 2×1 w dolnej części rozszerzenia (czerwone pole). Pomocne jest kupowanie rozszerzeń bez przeszkód lub przeszkód wzdłuż najbardziej zewnętrznych krawędzi.To pozostawia znacznie więcej miejsca na rozwój. Nadal istnieją (i zawsze będą) przestrzenie, w których mieszczą się wyłącznie budynki o wymiarach 1×1 lub 2×1, ale dobrym pomysłem jest minimalizowanie ich, jeśli to możliwe. A skoro mowa o rozszerzeniach, poniżej przedstawiono koszt wszystkich rozszerzeń, które można kupić za towary.
Koszty rozszerzeń terenu
# | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. |
Soja | 8 | 19 | 31 | 46 | 51 | 56 |
Obrazy | 8 | 8 | 19 | 31 | 46 | 51 |
Pancerz | 8 | 8 | 8 | 8 | 19 | 31 |
Instrumenty | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 |
# | 7. | 8. | 9. | 10. | 11. | 12. |
Soja | 60 | 65 | 70 | 74 | 79 | 84 |
Obrazy | 56 | 60 | 65 | 70 | 74 | 79 |
Pancerz | 46 | 51 | 56 | 60 | 65 | 70 |
Instrumenty | 19 | 31 | 46 | 51 | 56 | 60 |
Za każdym razem, gdy kupuje się rozszerzenie, cena wszystkich towarów rośnie. Na przykład, jeśli chciałbym kupić 10 rozszerzeń na powyższym wykresie widać, że będzie to kosztować albo 74 Soji, albo 70 Obrazów, albo 60 Pancerzy, albo 51 Instrumentów. Zakup każdego kolejnego rozszerzenia spowoduje podniesienie kosztów każdego towaru o określoną kwotę.
Produkcja towarów
Produkcję rozpocznij tak szybko, jak to możliwe, zastosuj harmonogram produkcji towarów wynoszący 8–8–4 godziny. To da 25 towarów z budynku dziennie. Umieść budynki dyplomatyczne produkujące Debeny według tego samego harmonogramu, z wyjątkiem okresu 4 godzin. Jeśli to możliwe, ustaw budynki dyplomacji produkujące Debeny na 5-15-minutowe produkcje, aby zwiększyć dochód. Zapewni to najlepszą możliwą wydajność dla normalnego gracza. Gdyby ktoś chciał, mógłby zrobić 8-8-8 produkcji, dając maksymalną produkcję 30 towarów z budynku dziennie, ale wymaga to znacznie sztywniejszych ram czasowych, które nie pasują większości graczy. Jeśli ktoś był mniej aktywny, mógł zadowolić się harmonogramem produkcji 8-8, który dawałby 20 towarów z budynku dziennie.
Zakładanie wioski
Koszty
Dla wszystkich osad Feudalnej Japonii łączna ilość potrzebnych towarów wynosi 875 (nie licząc rozszerzeń i końcowego zadania). Wszystkie technologie kosztują tę samą ilość towarów w różnych osadach, ale liczba poszczególnych towarów jest różna. Do odblokowania nowych budynków będziesz potrzebować zarówno wymaganej ilości dóbr kultury, jak i dyplomacji.
# | Technologia | Towary | Dyplomacja |
1. | Ołtarz Shinto | 10 | 45 |
2. | Galeria | 35 | 100 |
3. | Płatnerz i Dom Shoin-Zukuri | 75 | 165 |
4. | Zdobiona i Święta Brama Torii | 105 | 240 |
5. | Pracownia instrumentów i Herbaciarnia | 130 | 235 |
6. | Dwór Shinden-Zukuri | 155 | 420 |
7. | Ogród zen | 180 | 525 |
8. | Dojo | 205 | 640 |
Kupiec
Kupiec to jedna z najlepszych cech osady Feudalnej Japonii, pozwalająca graczowi znacznie szybciej zdobywać towary.

Co to jest?
W osadach Feudalnej Japonii znajduje się Kupiec – budynek (odblokowany po ukończeniu Zadania 6), który pozwala na negocjacje (takie jak na GPC czy WG), które pozwalają zdobyć więcej towarów. Wpływ na nie może mieć również mnożnik! Kupiec pozwala ci na 3 negocjacje dziennie, a każde puste miejsce jest zastępowane na koniec dnia. Handluj za jak najwięcej towarów – nawet jeśli ich nie potrzebujesz, możesz je wykorzystać do rozbudowy. Kupiec zasadniczo pozwoli ci zdobyć towary, których być może jeszcze nie odblokowałeś. Na przykład, możesz nawet być w stanie zdobyć wszystkie towary określonego rodzaju (z wyjątkiem ostatniej misji) u Kupca, co pozwoli ci ominąć konieczność budowy tego budynku z towarami (z wyjątkiem ostatniej misji).
Możesz także skorzystać z Kupca, aby zdobyć towary do rozszerzeń. Ponieważ możesz zdobyć wszystkie towary, możesz kupować rozszerzenia po najniższej możliwej cenie (8 towarów) tak długo, jak to możliwe. Jeśli będziesz miał szczęście z kilkoma ofertami na początku osady, możesz już na początku przygotować prawie całe miasto do gry końcowej (pod względem ekspansji), co znacznie przyspiesza czas osadnictwa.
Ekspansja handlowców
Aby odblokować Kupca, potrzebujesz 45 Soi. To 10 za Sanktuaria Shinto i 35 za Galerię. Nie skupiaj się na zdobywaniu rozszerzeń dopiero później, to jeszcze nie jest tego warte. Pamiętaj, że zależy Ci na jak najszybszym odblokowaniu Kupca.
Jeśli starasz się być tak wydajny, jak to tylko możliwe, tuż przed odblokowaniem Kupca powinieneś mieć cztery lub pięć chat Gasshō-zukuri, jedną świątynię Shinto i jedno pole soi. Luki należy wypełnić Tōrōs.
Galeria
Kiedy nadejdzie czas odblokowania Galerii, ze względu na Przeszkody musisz mieć wystarczającą Dyplomację, aby to zrobić. Pole Soi niema w tym momencie znaczenia, bo i tak je sprzedasz żeby zrobić miejsce na Galerię. Następnie zbuduj Tōrō, jeśli to konieczne, aby mieć wystarczającą Dyplomację, aby odblokować Galerię.
Gdy zbudujesz Galerię, w której znajdowało się Pole Soi, będziesz mieć Kupca. Czas na negocjacje! Na początek koniecznie skorzystaj z trzech ofert. Dzięki tym ofertom otrzymasz towary, których możesz użyć do rozpoczęcia umieszczania rozszerzeń. Umieszczając rozszerzenia, użyj zdobytych dóbr kultury w następującej kolejności: soja, obrazy, zbroja i instrumenty. Powodem jest to, że koszt rozszerzeń rośnie z każdym zakupem, zaczynając od Soi, a kończąc na Instrumentach.
Przykład rozmieszczenia rozszerzenia
Załóżmy, że zdobyłeś następujące trzy dobra kultury od Kupca: soję, pancerz i instrumenty. Jeśli najpierw użyjesz Instrumentów, cena rozszerzenia Soją wzrośnie, pozostawiając do kupienia jedynie rozszerzenie Pancerz (w sumie 2 nowe rozszerzenia). Jeśli jednak najpierw użyjesz Soi, ceny rozszerzeń Pancerz i Instrumenty nie wzrosną jeszcze, co umożliwi Ci zakup 3 rozszerzeń na raz.
Oczywiście może to zależeć od tego, co oferuje Ci Kupiec; możesz nie mieć tyle szczęścia. Niemniej jednak, gdy tylko odblokujesz Kupca, zawsze kupuj rozszerzenia w podanej powyżej kolejności, aby zdobyć ich jak najwięcej.
Umieszczanie rozszerzeń
Posiadanie dóbr kultury potrzebnych do umieszczenia rozszerzeń jest daremne, jeśli nie wiesz, gdzie je umieścić. W przeciwieństwie do Wikingów, gdzie obszar początkowy (i Ambasada) znajdował się już w środku dostępnych rozszerzeń, siatka Feudalnej Japonii ma nieregularny kształt pod względem dostępnych rozszerzeń. Z tego powodu konieczna jest przebudowa.
Ze względu na przeszkody dokładne miejsca umieszczenia tych rozszerzeń mogą się nieco różnić. Jednakże, jak również wspomniano w tym Przewodniku, należy je umieścić tam, gdzie nie ma przeszkód lub jeśli znajdują się na najbardziej zewnętrznych krawędziach rozszerzeń. Chcesz zachować ogólny prostokątny obszar do umieszczenia budynków, biorąc pod uwagę, że nieregularne rozszerzanie wymaga dziwnych konfiguracji dróg, marnując niewielką ilość miejsca
Bez względu na to, co oferuje Kupiec, będziesz mógł od razu umieścić dwa rozszerzenia. Zachowaj prostokątny kształt, umieszczając oba na północ lub na zachód od obszaru początkowego; ponownie, w zależności od Przeszkod. Przesuń część budynków, aby umieścić Ambasadę w pobliżu centrum przyszłych rozszerzeń.
Gdzie umieścić Ambasadę
Jeśli umieściłeś rozszerzenia na zachód od obszaru startowego, umieść Ambasadę na północnym krańcu powiększonego obszaru budynku. Jeżeli rozbudowy ustawiono na północ, na zachodnim krańcu.
Jeśli postępowałeś zgodnie z odwróconym Układem Podstawowym 1 Feudalnej Japonii, nie musisz tego robić; Ambasada jest już w optymalnej lokalizacji.
Jeśli posiadasz wystarczającą ilość Dóbr Kultury na trzecią ekspansję, umieść je jak najbliżej nowej lokalizacji Ambasady; ponownie, w zależności od Przeszkód.
Czas skorzystać z tych rozszerzeń! Ponieważ Ambasada znajduje się teraz w bardziej centralnej lokalizacji, można z niej zbudować wiele odgałęzień dróg, zamiast polegać na pojedynczej długiej drodze. Podczas gdy Galeria jest wciąż w budowie, postaw więcej chat Gasshō-zukuri, ołtarzy Shinto i w razie potrzeby wymień Pole Soi. Produktywność Twojej osady eksplodowała.
Nowe zamówienia
Kupiec nie ma tego samego czasu odświeżania dla każdego gracza – tak naprawdę czas, w którym pojawią się nowe zamówienia, to ta sama pora dnia, w której gracz odblokował Kupca po Zadaniu 6. Nie ma możliwości zmiany tego czasu, więc jest to może być przydatne do zaplanowania, kiedy odblokujesz Kupca, tak aby odświeżenie nastąpiło w odpowiednim momencie dla Twojego harmonogramu.
Wyścig do mety
W osadach chodzi przede wszystkim o zarządzanie przestrzenią i czasem. Należy dążyć do jak największej wydajności na najmniejszej przestrzeni. Jeśli to możliwe, bardziej efektywne jest wykorzystywanie budynków dyplomatycznych zamiast mieszkalnych do zdobywania monet. Umożliwia to zapełnienie ekspansji odłączonymi budynkami mieszkalnymi dla populacji.
W miarę postępów osady należy określić równowagę pomiędzy budynkami dyplomatycznymi i budynkami towarowymi (oraz koszarami w starożytnym Egipcie). Jeśli szala przechyli się za bardzo na jedną stronę, szczególnie pod koniec gry, gracz może znaleźć się w sytuacji, w której będzie musiał zdobyć więcej monet lub postawić budynki towarowe, aby wykorzystać nadwyżkę monet. Poniższe zrzuty ekranu pokazują, jak może wyglądać układ gry końcowej.
Aby ukończyć osadę, musisz wyprodukować część waluty osady i część każdego z jej dóbr kulturowych. Oznacza to, że będziesz potrzebować co najmniej jednego budynku z każdego dobra kulturowego i budynku produkującego monety (niezależnie od tego, czy są to budynki mieszkalne, czy dyplomatyczne). Ponieważ osada egipska ma znacznie wyższe zapotrzebowanie na monety w ostatnim zadaniu, spodziewaj się zbudowania kilku piramid (odblokowany końcowy budynek dyplomacji), aby szybciej spełnić to wymaganie. W przypadku zadań często łatwiej jest zaplanować produkcję dóbr kultury i monet z wyprzedzeniem, aby móc ukończyć je w krótszym czasie.
Lepsze jest ukończenie osady tak wcześnie, jak to możliwe, ponieważ dostajesz więcej fragmentów do drugiego budynku i możesz szybciej rozpocząć kolejną, co skraca całkowity czas potrzebny na ukończenie wszystkich osad.
Ciekawostki
Za każdym razem, gdy osada zostaje ukończona, licznik czasu potrzebnego na jej ukończenie zmniejsza się. Zwiększa się także szansa na zdobycie 4-krotnie większej ilości wyprodukowanych dóbr kultury. Znacząco zwiększy to średni współczynnik towar/odbiór, ułatwiając realizację rozliczeń w coraz krótszym czasie.
Jeśli nie uda Ci się ukończyć na czas, aby otrzymać dodatkowe nagrody, próbuj dalej. Ukończenie osady w ogóle pomoże ci w zdobyciu emisariuszy lub zestawów ulepszeń dla głównego budynku. Ponadto, jeśli w połowie osady zabraknie Ci czasu na zdobycie miejsca na nagrody czasowe, po prostu dokończ osadę. Zawsze możesz zdobyć więcej fragmentów później, gdy premia x4 pozwoli ci znacznie szybciej ukończyć osady.
Nagrody za czas
1. miejsce | 2. miejsce | 3. miejsce | ostatni |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
15 fragmentów (w sumie)* | 6 fragmentów (w sumie)* | 2 fragmenty* | 0 fragmentów* |
Główna nagroda za rozliczenie | Główna nagroda za rozliczenie | Główna nagroda za rozliczenie | Główna nagroda za rozliczenie |
* Ponadczasowe fragmenty Dojo | * Ponadczasowe fragmenty Dojo | * Ponadczasowe fragmenty Dojo | * Ponadczasowe fragmenty Dojo |
Nagrody za ukończenie osad
1. | ![]() | Świątynia Shinto Poziom 1 |
2. | ![]() | Emisariusz Oda Nobunaga (1 PR) i miejsce na emisariusza |
3. | ![]() | Ulepszenie świątyni Shinto |
4. | ![]() | Ulepszenie świątyni Shinto |
5. | ![]() | Ulepszenie świątyni Shinto |
6. | ![]() | Emisariusz Tomoe Gozen (1 jednostka wojskowa) |
7. | ![]() | Ulepszenie świątyni Shinto |
8. | ![]() | Ulepszenie świątyni Shinto |
9. | ![]() | Emisariusz Takeda Shingen (2 towary) i miejsce na emisariusza |
10. | ![]() | Ulepszenie świątyni Shinto |
11. | ![]() | Ulepszenie świątyni Shinto |
12. | ![]() | Emisariusz Oda Oichi (1 PR) |
13. | ![]() | Ulepszenie świątyni Shinto |
14. | ![]() | 50 FP (za wszystkie późniejsze rozliczenia) |
FAQ
P: Mam wszystkie towary, aby odblokować technologię, ale jest napisane, że potrzebuję diamentów, aby ją odblokować.
O: Upewnij się, że posiadasz wymaganą ilość dyplomacji (pasek na dole). Jeśli nie masz wystarczającej liczby dyplomacji, spróbuj zastąpić drogi budynkami dyplomacji 1×1.
P: Właśnie kupiłem dodatek z osiami (lub innym towarem). Dlaczego koszt wszystkich pozostałych rozszerzeń wzrósł?
O: Zakup jednego dobrego rozszerzenia zwiększa koszt wszystkich pozostałych. Zobacz tabele Koszty usunięcia przeszkód, aby zapoznać się z konkretnymi cenami dla każdej osady.
P: Właśnie dostałem drugiego emisariusza, ale jest napisane, że muszę zapłacić 800 diamentów, aby z niego skorzystać. Dlaczego?
O: Otrzymujesz 1 darmowe miejsce na emisariusza co 2 emisariuszy. Musisz wybrać, z których chcesz skorzystać. Jeśli chcesz, możesz kupić więcej miejsc, dzięki czemu będziesz mógł korzystać z większej liczby emisariuszy w tym samym czasie.
P: Dlaczego w ogóle powinienem grać w osadach kulturowych? Wydaje mi się to wielką stratą czasu.
O: Osady mogą dawać niesamowicie dobre nagrody – w tym budynki dające bonusy do Najazdów
P: To zdecydowanie za dużo grindu. Pełne wyrównanie Królewskiej Łaźni (lub innych budynków osadniczych) zajmie dosłownie miesiące.
O: Zagraj w nie. Tak, to ciężka harówka, ale nagrody są warte inwestycji w dłuższej perspektywie – a to jest gra długoterminowa.
P: Jest to po prostu sposób na zmuszenie coraz większej liczby graczy do wydania pieniędzy w postaci diamentów.
O: Wszystkie osady można ukończyć na czas bez użycia diamentów, jednak w zależności od osady może to stanowić trudne wyzwanie.
P: Gdzie mogę znaleźć mój aktualny zapas łupów w Osadzie Starożytnego Egiptu?
O: Ikona beczki u góry ekranu